semesterhälsning!

Postat: 2010-07-24 @ 17:26:35 Permalink Resor Kommentarer (4) Trackbacks ()

bohus_malmon

Här kommer en semesterhälsning från underbara Bohus-Malmön! Vi har haft ett par helt underbara dagar på denna lilla ö i Bohusläns fantastiska skärgård. Det e på ett sånt här ställe man ska ha ett sommarhus!

Vi är jätteglada och tacksamma över att vi fick komma och hälsa på och bo hos Mick & Cilla i Cillas mammas underbara hus, helt nybyggt mitt i "stan" 15 meter från vattnet. Umgås med bästa vännerna, sol, bad, fiske, god mat och dryck, mycket prat och skratt, det kan inte bli bättre!

äntligen semester!

Postat: 2010-07-18 @ 16:25:12 Permalink Resor Kommentarer (9) Trackbacks ()

Photobucket

I fredags jobbade jag sista dagen och det är äntligen dax för semester, som jag har längtat!

I morgon tar vi bilen och kör upp till Bohuslän och Bohus-Malmön. Där har våra kompisar Micke & Cilla, som bor i Göteborg, sommarhus. Vi sammanstrålar med våra vänner Annika & fredrik som bor i Vadstena i Östergötland och våra vänner Mattias & Sofie från Lomma. Vi ska stanna där ända till torsdan, sen kör jag och Måns neråt Göteborg och möter upp med våra kompisar Marcus & Malin från Lomma och bor i Göteborgskompisarnas lägenhet för att på fredan gå och se Pink. På lör morron åker vi hem igen, tvättar och packar om för att hoppa på flyget på sön morron till Rovinj i Kroatien. Där ska vi bo en vecka i min fasters lägenhet.

Ska ni eller har ni varit på några roliga sommarresor?

Vi hörs och ses, simma lugnt!
KRAM!

nytt piff på altanen!

Postat: 2010-07-18 @ 16:12:28 Permalink Min Trädgård - Altan / Trädäck Kommentarer (6) Trackbacks ()

Häromdan va jag på IKEA och köpte bla innerkuddar så att jag kunde sy sidokuddar till sofforna på altanen. Jag använde ett tyg som jag redan hade hemma som jag fått av min snälla moster Kerstin och Jennys superbra kuddfodralsbeskrivning. På ett litet kick hade jag 4 nya fina kuddar till sofforn så nu kan man luta sig bekvämt mot sidorna!

Jag köpte även två värmeljusstakar som passade perfekt ihop i färg med de hängande ljushållarna från Village som jag köpte i Visby.

Mitt sidebord som jag satte glasmosaik på förra sommaren har oxå fått komma till användning! Det passade perfekt i hörnan.

Nu saknas det bara ett lite större bord/pall. Som tillfällig lösning tills jag hittar något bättre har jag tagit ut en stor korg. Jag tycker att den passar in bra och den e praktisk med förvaringsmöjligheter men den e alldeles för liten. Vi hittade en jättefin stor korg på loppisen i Janstorp i går men blev snuvade på den då de startade försäljningen 5 min innan det va sagt :(

Almedalsveckan i Visby 2010

Postat: 2010-07-15 @ 16:18:51 Permalink Fest & Evenemang Kommentarer (3) Trackbacks ()

Photobucket
Utsikt från vår lägenhet!

Ledsen att jag inte har varit inne på bloggen och uppdaterat förrän nu! Tack för alla lyckönskningar från er alla!

Det va en intensiv men rolig, spännande och lärorik vecka i Visby! Våra aktiviteter gick bra, vi träffade många bra beslutsfattare och hade många bra möten och en trevlig vecka tillsammans med god mat, fantastiskt boende och sol.

Photobucket

Bilder från huset och lägenheten vi bodde i!

Resan va lång men det gick bra. Väl framme väntade ett fantastiskt Gotland och Visby, det va första gången men absolut inte sista. På kvällen åt jag och min kollega Karin middag ihop med Sandra och Lars från Wabbie Foundation. Senare på kvällen kom vår kollega Lina och på tis fm hade vi vårt seminare. Konkurrensen är mördande under den här veckan men det kom faktiskt en hel del på vårt seminarie, framförallt "rätt" personer, och det gick riktigt bra! Läkaren KG Nygren som va vår föreläsare är en fantastisk person. Sen åt vi lunch ihop med KG, Lars och Sandra och Inga från Adoptionscentrum.
På eftermiddan mötte vi upp med Mats och Anne-Lie från ett läkemedelsbolag och hade ett långt och givande möte, jag tror vi pratade i minst 2 timmar. De va supertrevliga, engagerade och vi kom fram till många bra saker!

Photobucket

På onsdagen letade vi upp SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) och Socialtjänsten och frågade vem vi kunde prata med om våra frågor. Vi fick fatt i rätt personer och hade bra möte med dem alla, vi fick tid till att belysa våra frågor och problem samt ställa bra frågor. Det e inte var dag man får 1 timmes samtal med en politiker eller liknande.
Vi träffade även Vårdförbundet och pratade med dem om att hyra in oss i deras lokal nästa år, det kan bli ett bra sammarbete och vi kan få dit ännu fler "rätt" personer.
På eftermiddagen tittade vi förbi på minglet som Adoptionscentrum annordnade kring att göra Barnkonventionen till lag.

På torsdagen va det dax för vår andra stora aktivitet, picknick för familjer i Almedalsparken med underhållning för barnen och utfrågning av politikerna där alla riksdagspartierna var inbjudna.
Det va inte helt lätt i den gassande solen och värmen och Adoptionscentrum som började drog ut på tiden med sina frågor så vi hann inte riktigt med alla våra, men vi va rätt nöjda ändå. Vi lär oss år för år och till nästa år ska vi lägga upp det lite annorlunda.
Men överlag är vi jättenöjda med veckan och ska försöka följa upp det så gått det går nu, det är inte lätt när man e så få aktiva och alla jobba ideelt.

gone fishing!

Postat: 2010-07-04 @ 23:40:13 Permalink Blandat Kommentarer (7) Trackbacks ()

I morron hoppar jag på tåget till Visby och Politikerveckan i Almedaln. För att "fiska röster" för Branlängtans sak :) Det blir en lång resa, två tåg, sen buss och sist båt, ca 8 timmar kommer resan o ta, att resa i Sverige e ingen hit enligt mig. Men, men en spännande och utmanande vecka ligger framför mig så jag ska inte klaga :) Jag har dessutom fått låna en laptop av snälla vännerna Tina och Thomas och den e laddad med filmer och tv-serier så jag ska nog kunna roa mig.
Om jag hinner så kommer jag att uppdatera här på bloggen under veckan men annars blir det en paus tills jag kommer hem nästa helg!
Nu ska jag hoppa i säng och i morron bitti ska det sista packas, jag hoppas det blir en solig, härlig och givande vecka på Gotland!